Siked!

Siked about Rab!

Toen Rab Carrington in 1981 op zijn zolderkamertje zijn eigen slaapzakken naaide, fantaseerde hij ongetwijfeld over de toekomst. Maar hij had nooit durven dromen dat Rab Equipment zou uitgroeien tot één van de grootste outdoormerken van Groot Brittannië. En hoewel de producten over de jaren heen zijn veranderd, is zijn nuchtere visie altijd dezelfde gebleven: spullen maken die écht werken.

Als begenadigd klimmer en alpinist wist Rab bovendien hoe belangrijk betrouwbaar materiaal is en verwerkte zijn ervaring in de producten.

Ambities

Het duurde niet lang voordat de zolderkamer te klein bleek voor de ambities van Carrington en hij verhuisde naar een kleine fabriek in Sheffield. Daar bleef hij trouw aan zijn kernwaarden en werkte onvermoeibaar door aan nieuwe ontwikkelingen.

Rab groeide over de jaren tot een volwaardig outdoormerk en in 2007 begon de oprichter aan zijn welverdiende pensioen. Hij bleef echter actief als klimmer en slaagde erin om op 60-jarige leeftijd (!) zijn eerste 8a New Age Traveller te klimmen.

Siked about Rab

Tien jaar later staat het Britse merk nog steeds voor kwaliteit en innovatie. Rab is nog steeds een specialist in donzen slaapzakken, maar de collectie wordt elk jaar groter. Waterdichte jassen, softshells, pullovers en broeken; voor elke beklimming, regenbui of kampeeravontuur biedt het merk een passende oplossing.

En Rab richt zich allang niet meer alleen op alpinisten en multi-pitch-specialisten. Ook aan de fervente boulderaars en sportklimmers wordt gedacht.

Daarom vonden wij het hoog tijd om samen met Rab een spetterende review-serie te starten. Van regenjas tot klimbroek, van slaapzak tot thermo-shirt; alle aspecten van de ultieme klimmersoutfit komen uitgebreid aan bod.

Lees ook ons interview met jonge atleet Zeno Schaekers.

We are Rab

In 2017 startte het merk een nieuw campagne, met een nieuwe insteek, beeldmerk en slogan: “we are the mountain people.” Laat je inspireren door de onderstaande video.

Sponsored by RAB